de rotatie familie

Plaats voor alle Mazda brochures.
User avatar
marcel
Mazda 626 Lord
Posts:3829
Joined:Mon May 23, 2011 11:12 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:MAZDA 626 CLUB / MAZDA CLASSICS
Contact:
Re: de rotatie familie

Post by marcel » Wed Jan 21, 2015 7:54 pm

RX-7 serie III
Image
In 1992 komt de laatste versie, de FD, uit. Met een dubbele sequentiële turbo, twee oliekoelers, ronde vormen en 241 pk een sportwagen van formaat. De motorinhoud is gelijk gebleven aan het voorgaande type. Naast de vernieuwde turbo wordt door gebruik van lichtere materialen en een verbeterd motormanagement de vermogenswinst bereikt. Opvallend is het 'deukhoeddak' ten behoeve van de aërodynamica. Een dubbele uitlaat aan één zijde van de auto gemonteerd siert de achterzijde. De firma Bose heeft speciaal voor deze auto een speakerset ontwikkeld die in verscheidene auto's is gemonteerd..Voorzien van schuifdak, lederen bekleding, airco en cruise-control is het ook een echt luxe bolide. De auto komt op het circuit nog het meest tot zijn recht. Origineel zijn er slechts 10 van verkocht in Nederland. Deze auto is een echte zeldzaamheid. De verkoop in Nederland stopte in 1995. De auto kon vanaf dat moment nog wel in Japan besteld en geleverd worden.

Algemeen Productie 1991 - 2002
Carosserie Coupe, 2 deuren
Brandstof Benzine
Motor Type 13B
Cilinderinhoud 1.308 cc (2 * 654)
Compressieverhouding 1 : 9.0
Maximale vermogen 175 kw - 241 pk, 192 nm - 265 pk
Maximale koppel 220 nm - 222 nm
Prestatie Topsnelheid 255 km - 265 km
Transmissie Aandrijving Achterwiel
Aantal versnellingen 5, handmatig - 4, automaat
Overbrengingsverhoudingen
1 3.483 - 3.027
2 2.015 - 1.619
3 1.391 - 1
4 1 - 0.694
5 0.720
Achteruit 3.288 - 2.727
Maten en gewichten
Lengte 4.295 mm
Breedte 1.760 mm
Hoogte 1.230 mm
Wielbasis 2.255 mm
Inhoud brandstoftank 76 liter
Gewicht 1.300 kg

User avatar
marcel
Mazda 626 Lord
Posts:3829
Joined:Mon May 23, 2011 11:12 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:MAZDA 626 CLUB / MAZDA CLASSICS
Contact:

Re: de rotatie familie

Post by marcel » Wed Jan 21, 2015 7:57 pm

RX-8
Image
De bekroonde Mazda RX-8 is grensverleggend qua stuurvastheid, prestaties en comfort, vooral dan met zijn speciaal ontwikkelde RENESIS-rotatiemotor.
De Mazda RX-8 is in elk opzicht simpelweg adembenemend. Het koetswerk dankt zijn opvallend vloeiende lijn aan de betere fitting en afwerking van de carrosserieonderdelen. Verschillende designdetails verwijzen naar de unieke RENESIS-rotatiemotor - op de schakelpook, de hoofdsteunen, zelfs de remlichten. Ook in het motorcompartiment hadden we buitengewoon oog voor detail. De motorkap, die de prestaties van de RENESIS-rotatiemotor weerspiegelt, past als gegoten op de onderdelen die ze verbergt.
Maar het is pas achter het stuur dat u echt ten volle kunt genieten van de technologie van de Mazda RX-8, namelijk van de innovatieve RENESIS-motor en de 50:50 gewichtsverdeling. De wegligging en de respons van deze wagen zijn gewoon subliem.

Algemeen Productie 2003 - heden
Carosserie Sedan, 4 deuren
Brandstof Benzine
Motor Type 13B
Cilinderinhoud 1.308 cc (2 * 654)
Compressieverhouding 1 : 10.0
Maximale vermogen 141 kw - 192 pk, 170 km - 231 pk
Maximale koppel 220 nm - 211 nm
Prestatie Topsnelheid 223 km - 235 km
Transmissie Aandrijving Achterwiel
Aantal versnellingen 5, handmatig - 6, handmatig
Overbrengingsverhoudingen
1 3.483 - 3.760
2 2.015 - 2..269
3 1.484 - 1.645
4 1 - 1.187
5 0.762 - 1
6 - 0.843
Achteruit 3.288 - 3.564
Maten en gewichten
Lengte 4.435 mm
Breedte 1.770 mm
Hoogte 1.340 mm
Wielbasis 2.7050 mm
Inhoud brandstoftank 61 liter
Gewicht 1.310 kg

Post Reply