Motor houd er telkens na ongeveer 2KM mee op
Ik weet niet of dit de goede plaats ik maar ik heb een Mazda 626 uit eind '94 na het vernieuwen van de distrubutie riem reed de auto steeds 2km goed en kwam daarna stotend en bonkend tot stilstand. Na een tijdje start hij weer gewoon en heb je weer hetzelfde gezeik.
Wat zou het kunnen zijn
BTW Ik kreeg trouwens foutcode 8 en 3
Wat zou het kunnen zijn
BTW Ik kreeg trouwens foutcode 8 en 3
THNXroy moti wrote:helaas nog niets van foutcode meldingen op
mazdaGE gebiedt modul dus wat jij hebt in
iedergeval van harte welkom kerel.
is er niet misschien een tandje versprongen
met de riem monteren enne anderes check ff
luchtmassameter.
De snaar is geen tandje versprongen in ieder geval. Dit was ook het eerste waar we aan hebben gedacht.
Ikzelf dacht aan een choke die erop blijft staan maar zit er wel een choke op eigenlijk?
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Ik ga er even vanuit dat het om een 4cil benzine gaat.
73 en 83 zijn onbekend.
3= Geen inspuitventielsignaal krukashoeksensor (G-signaal)
8 = luchtmassameter / luchthoeveelheidssensor
73 en 83 zijn onbekend.
3= Geen inspuitventielsignaal krukashoeksensor (G-signaal)
8 = luchtmassameter / luchthoeveelheidssensor
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Helaas nog niet. We zijn vandaag weer bezig geweest. Hebben te onsteking ff op tijd gezet ( 10graden ) maar heeft nu beetje rauw geluid uit het blok en af en toe kleine plofjes bij de uitlaat.
De codes hadden we trouwens uitgelezen met een LEDje maar het kan zijn dat het niet helemaal klopt dus die foutcodes laat ik maar ff erbuiten denk ik.
De codes hadden we trouwens uitgelezen met een LEDje maar het kan zijn dat het niet helemaal klopt dus die foutcodes laat ik maar ff erbuiten denk ik.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
moest je ontsteking erg ver verdraaid worden om die voorontsteking goed te krijgen?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Nou tijdjes niets laten horen
Maar het is dus opgelost. Wat we hebben gedaan is de rotor en verdeelkap vernieuwd. Nieuwe bougies en nieuwe bougiedoppen. 1 bougiedop was iig een medeoorzaak van het alles want die was dus gewoon gebarsten (en vonk sloeg dus door).
Hij is weer perect rijdende alleen hebben we weer een nieuw probleem... De remmen blijven hangen nadat we nieuwe schijven en remblokken hadden gemonteerd. We hebben al nieuwe remklauwen op de sloop gehaald maar probleem is er nog steeds (soms doet hij het wel soms niet).
Maar het is dus opgelost. Wat we hebben gedaan is de rotor en verdeelkap vernieuwd. Nieuwe bougies en nieuwe bougiedoppen. 1 bougiedop was iig een medeoorzaak van het alles want die was dus gewoon gebarsten (en vonk sloeg dus door).
Hij is weer perect rijdende alleen hebben we weer een nieuw probleem... De remmen blijven hangen nadat we nieuwe schijven en remblokken hadden gemonteerd. We hebben al nieuwe remklauwen op de sloop gehaald maar probleem is er nog steeds (soms doet hij het wel soms niet).
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Dit kan ik bevestigen, ik heb bij 3 auto's al de remschijven moeten vervangen omdat er imitatie remblokken waren gebruiktNiet originele remblokken kunnen soms slecht passen in de remblokhouder, waardoor ze blijven hangen (eigen ervaring)...
Wat bespaar je dan?
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere