Kachelmotor
- Peter41nl
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
Ik val wel van het ene in het andere momenteel. Net mijn claxon vervangen en nu stopt de kachelmotor (FAN) ermee. Ik heb de zekeringen onder het deshboard gecontroleerd en de wat zwaardere zekering onder de motorkap en die zijn nog heel. Tegen het schutbord zit nog een zekeringen kast (die japanners gingen echt voor SAFE) maar daar heeft nooit een ralais gezeten zag ik. Maar,..... zit er misschien nog ergens een zekeringkast of is het de motor die het heeft opgegeven? (Koolborstels zelf te vervangen?) En de hamvraag...............Waar vind ik deze? Onder het dashboard waarschijnlijk???
Peter
Betreft: MAZDA 626 Wagon 1990 (zie foto)
Peter
Betreft: MAZDA 626 Wagon 1990 (zie foto)
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Doet geen enkele stand het meer of doet bijvoorbeeld de snelste stand het nog wel. Dan is waarschijnlijk je kachelweerstand kapot.
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
-
- Racer
- Posts:391
- Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:hengelo ov
de kachelmotor zit id rechts onder het dashbordkastje en de hoogste
stand is rechtstreeks en de standen 1 - 2 - en 3 via een weerstand
die van onderen in het ventilatiekanaal zit .
de schroefjes willen nog wel eens roestig zijn en afknappen bij het
losdaaien helaas .
hierover kun je vast een boel verder vinden onder de katogerie zoeken
net onder de balk MAZDA 626 FORUM
benno
stand is rechtstreeks en de standen 1 - 2 - en 3 via een weerstand
die van onderen in het ventilatiekanaal zit .
de schroefjes willen nog wel eens roestig zijn en afknappen bij het
losdaaien helaas .
hierover kun je vast een boel verder vinden onder de katogerie zoeken
net onder de balk MAZDA 626 FORUM
benno
- Peter41nl
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
Nee, hij doet helemaal niets meer, 1 2 3 4 allemaal out of order!coppe218 wrote:Doet geen enkele stand het meer of doet bijvoorbeeld de snelste stand het nog wel. Dan is waarschijnlijk je kachelweerstand kapot.
Guido
Das de motor he?
Peter
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Ik denk dat hierbij geldt, meten is weten. Komt er spanning op de motor? zoja dan is het waarschijnlijk de motor anders kan het een zekering of de bekabeling zelf zijn.
Guido
Guido
Last edited by coppe218 on Sat Apr 14, 2007 4:27 pm, edited 1 time in total.
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- Peter41nl
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
De zekeringen zijn goed, alleen op de 2 kabels die bij de motor zijn aangesloten (2x 2,5 blauw en een stekker met 4 kabels, waarvan 3 x 2,5 en 1 x 1,5) staat geen spanning op. Kan dus ook de schakelaar zijn? Dan zit ik denk ik aan een heel kachel-bedieningspaneel vast?coppe218 wrote:Ik denk dat hierbij geld, meten is weten. Komt er spanning op de motor? zoja dan is het waarschijnlijk de motor anders kan het een zekering of de bekabeling zelf zijn.
Guido
Zolang er een zekering kapot is, krijg ik t wel makkelijk gerepareerd, maar dit is weer andere koek.
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!
-
- Racer
- Posts:391
- Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:hengelo ov
kachelmotor is dacht ik ook nog niet erg grote ingreep .
maar zoals gezegd even meten of er wel spanning bij de motor komt .
er wil namelijk nogal een water in de motor komen en dat bevordert niet
de levensduur .
ikzelf heb deze week ook al zo een gat dichtgekit boven de kachelmotor .
maar er moeten ook nog genoeg kachelmotoren zijn .
anders heb ik er ook nog wel 1 te koop voor weinig .
benno
maar zoals gezegd even meten of er wel spanning bij de motor komt .
er wil namelijk nogal een water in de motor komen en dat bevordert niet
de levensduur .
ikzelf heb deze week ook al zo een gat dichtgekit boven de kachelmotor .
maar er moeten ook nog genoeg kachelmotoren zijn .
anders heb ik er ook nog wel 1 te koop voor weinig .
benno
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Reley
- Mazda 626 Lord
- Posts:1084
- Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
- Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
- Location:Breda
- Contact:
Oplossing bak-style
Doet me denken aan die scene in Armageddon:
"American computer, Russian computer, all made in Taiwan...
THIS is how we fix problems in Russian space station"
*BENG*BENG*
Doet me denken aan die scene in Armageddon:
"American computer, Russian computer, all made in Taiwan...
THIS is how we fix problems in Russian space station"
*BENG*BENG*
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
je hebt nog een relais of twee over het hoofd gezien: vlak naast je accu hangen er nog een paar, en één daarvan is nou net die van je kachelwapper.. kan het zijn dat je de contactpootjes daarvan, dus waar de stekker op gaat (die bij mij ooit helemaal verrot waren en spontaan afbraken) hebt afgebroken bij het vervangen van je claxon?
zo ja ff standaard relaistje bij de automaterialenboer scoren en stekkertjes overzetten.. maar kijk eerst maar of er daar rotte stekkertjes zijn...
zo ja ff standaard relaistje bij de automaterialenboer scoren en stekkertjes overzetten.. maar kijk eerst maar of er daar rotte stekkertjes zijn...
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Mazdarati
- Ervaren Racer
- Posts:841
- Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
- Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
- Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
- Contact:
Je kan ook de onderkant van je dash aan pasagierkant losmaken.
Dan zie je een zwarte behuizing waar je motor van de blower in zit.
Als je die openmaakt en je motor eruit schroeft, kan je hem rechtstreeks op je accu aansluiten, kan je dat in ieder geval uitsluiten.
Verotte contactpunten van het relais bij je koplamp (accu) was bij mij de boosdoener. beetje schuren en WD-40 erop, verder geen problemen meer mee gehad.
Wel zeker weten dat je de goede relais hebt.
Die andere is volgens mij van de startmotor, dus zet hem voor de zekerheid op de handrem en in neutraal.
Dan zie je een zwarte behuizing waar je motor van de blower in zit.
Als je die openmaakt en je motor eruit schroeft, kan je hem rechtstreeks op je accu aansluiten, kan je dat in ieder geval uitsluiten.
Verotte contactpunten van het relais bij je koplamp (accu) was bij mij de boosdoener. beetje schuren en WD-40 erop, verder geen problemen meer mee gehad.
Wel zeker weten dat je de goede relais hebt.
Die andere is volgens mij van de startmotor, dus zet hem voor de zekerheid op de handrem en in neutraal.
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)
viewtopic.php?f=21&t=3534
- Peter41nl
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
SUPER! Ja, dat is het euvel dus. Ik trok even aan de bekabeling en de fan begon weer te draaien. Echter hoorde ik daarna even iets knetteren en daarna was het niets meer. Relais was dus niet echt goed meer. Maakt niet uit, ik weet nu waar het probleem zit. TOPPIE! THNX
Crowbar wrote:je hebt nog een relais of twee over het hoofd gezien: vlak naast je accu hangen er nog een paar, en één daarvan is nou net die van je kachelwapper.. kan het zijn dat je de contactpootjes daarvan, dus waar de stekker op gaat (die bij mij ooit helemaal verrot waren en spontaan afbraken) hebt afgebroken bij het vervangen van je claxon?
zo ja ff standaard relaistje bij de automaterialenboer scoren en stekkertjes overzetten.. maar kijk eerst maar of er daar rotte stekkertjes zijn...
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!
- Peter41nl
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
Hmmmmm, nou het werkt nog steeds niet. Heel even draaide hij, maar nu niet meer. Bij de dealer geweest, nieuw relais aangeslloten, geen resultaat, kachelmotor direkt met twee draadjes op accu aangesloten, motor draait! Alle zekeringen zijn heel, kachelweerstand is niet kapot,......dus? Schakelaar? Ik word er echt gek vanCrowbar wrote:Goed hè, zo'n forum
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!