Tips for a beginner.. wie o wie?
- Reley
- Mazda 626 Lord
- Posts:1084
- Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
- Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
- Location:Breda
- Contact:
Welkom,
Vragen kan idd sneller zijn, maar even wat rondzoeken kan ook geen kwaad
Het zal alleen een lastige klus zijn om voor weinâhg je 6 te tunen. Op het forum is het ook nog niet gedaan volgens mij. In amerika doen ze het wel, maar dat zijn allemaal v6'en. als je daar met een 4 cil. aankomt lachen ze je uit geloof ik...
Maar je kan altijd beginnen met een sportuitlaatje, sportfiltertje etc.
qua bodykits. Tja die rijden hier genoeg, dus commentaar laat ik aan die personen over
Vragen kan idd sneller zijn, maar even wat rondzoeken kan ook geen kwaad
Het zal alleen een lastige klus zijn om voor weinâhg je 6 te tunen. Op het forum is het ook nog niet gedaan volgens mij. In amerika doen ze het wel, maar dat zijn allemaal v6'en. als je daar met een 4 cil. aankomt lachen ze je uit geloof ik...
Maar je kan altijd beginnen met een sportuitlaatje, sportfiltertje etc.
qua bodykits. Tja die rijden hier genoeg, dus commentaar laat ik aan die personen over
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- hiking cow
- Ervaren Racer
- Posts:542
- Joined:Tue Jun 07, 2005 4:02 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:sweetlake
Welkom hier
Zoals Reley en Piet al aangaven... Gebruik de zoekfunctie en spit het forum eens door, dat is echt een schat aan informatie. Je moet echter wel flink wat tijd en geduld hebben om alles goed door te lezen en niet dat ene ding over het hoofd te zien wat je net zoekt (dat gebeurt mij nog wel eens)
Zoals Reley en Piet al aangaven... Gebruik de zoekfunctie en spit het forum eens door, dat is echt een schat aan informatie. Je moet echter wel flink wat tijd en geduld hebben om alles goed door te lezen en niet dat ene ding over het hoofd te zien wat je net zoekt (dat gebeurt mij nog wel eens)
Hiking cow,
Terrano II 2.4
626 GV 2.0i '93 rip
626 GV 2.0i '94 rijdt waarschijnlijk de komende 25 jaar nog ergens in een bananenlandje rond...
Terrano II 2.4
626 GV 2.0i '93 rip
626 GV 2.0i '94 rijdt waarschijnlijk de komende 25 jaar nog ergens in een bananenlandje rond...
- roy moti
- Mazda 626 Lord
- Posts:4254
- Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:HYBRIDE CITY
als 1e XPJ van harte welkom op dit 626forum
heb je misschien wat foto,s is altijd leuk
een FE3T is een 2.0i-16v uit het vorige model
626 en de T staat voor turbo maar de turbo is er
later opgebouwd en bestaat dus zover ik weet niet
fabrieks af wel een FE2T dat is een 2.2i-12v turbo
waar 2van op dit forum aanwezig zijn.maar als je
echt meer power wilt waarom niet een 626 xerxes
2.5i-v6 gekocht in iedergeval zijn er zat opties om
de auto mooier en sneller te maken kan ook ff
google zoeken suc6 XPJ
heb je misschien wat foto,s is altijd leuk
een FE3T is een 2.0i-16v uit het vorige model
626 en de T staat voor turbo maar de turbo is er
later opgebouwd en bestaat dus zover ik weet niet
fabrieks af wel een FE2T dat is een 2.2i-12v turbo
waar 2van op dit forum aanwezig zijn.maar als je
echt meer power wilt waarom niet een 626 xerxes
2.5i-v6 gekocht in iedergeval zijn er zat opties om
de auto mooier en sneller te maken kan ook ff
google zoeken suc6 XPJ
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE
MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
- Reley
- Mazda 626 Lord
- Posts:1084
- Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
- Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
- Location:Breda
- Contact:
Ach, met een hamer past alles he...
(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
waarom?Reley wrote:Ach, met een hamer past alles he...
(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
als het in een MX3 past, waarom moet dat dan moeilijk zijn om in een GE te lepelen?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
..maar een turbo snappen diezelfde slimmerds niet?dak zonder bak wrote:als je 4 pitten op kenteken heb kan je het daar beter bij houden. al telle ze tegenwoordig bij de apk geen cilinders meer schijnen er tegenwoordig wel weer agenten te zijn die verder kunnen tellen als 4.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
Re: Tips for a beginner.. wie o wie?
He welkom hier.
Intussen heb ik grote ideeen wat ik er verder mee wil doen. Body kits behalve die van Pakfeifer, zijn in NL beetje schaars. In VS, veel te krijgen, maar lastiger. Ik ben nog op zoek...
Dat is niet helemaal waar deze zijn in nl zeker te verkrijgen .ik heb die bodykit bij cartrend besteld en duurde 6 weken al voerens ik hem had.
Intussen heb ik grote ideeen wat ik er verder mee wil doen. Body kits behalve die van Pakfeifer, zijn in NL beetje schaars. In VS, veel te krijgen, maar lastiger. Ik ben nog op zoek...
Dat is niet helemaal waar deze zijn in nl zeker te verkrijgen .ik heb die bodykit bij cartrend besteld en duurde 6 weken al voerens ik hem had.
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Ik weet niet hoe moeilijk het is om de 4 cilinder om te bouwen naar de 6 cilinder variant. Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Ik bedoelde dat die auto vanuit de fabriek al met een V6 is geleverd. (althans degene die om gebouwd worden naar een KLZE motor. Ik weet niet of er al een 1,6 omgebouwd is naar een KLZE?jaap18 wrote:nee hoor, de V6 is niet standaard. er is ook een 1.6 4cyl. maar een V6 uit een xerex of een xedos over bouwen is te doen lijkt meCasejunkie wrote:\ Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Edwin MX6
- Ervaren Racer
- Posts:519
- Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Crownsmountain
- Contact:
Een I4 ombouwen naar een KLZE is ook mogelijk, alleen moet je dan kabelboom e.d. ook ombouwen. En van een KLDE naar KLZE hoeft dat niet.
Ik weet dat er in belgië ook een 2.0 I4 rond rijd met een turbo erop.
Dat is Ulixez van het mx6 forum. Misschien daar eens info inwinnen.
Ik weet dat er in belgië ook een 2.0 I4 rond rijd met een turbo erop.
Dat is Ulixez van het mx6 forum. Misschien daar eens info inwinnen.
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)