die had ik al genoemd hoortraantje wrote:homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
'95 626 1.8 advies
- Herwin
- Racer
- Posts:449
- Joined:Sun Dec 24, 2006 2:09 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Warffum
Auto's:
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
hold it !!Maar hoe constateert een gewone leek een defecte ashoes?
dan ken je de frans niet hé... ik rijdt nl. in het dagelijks leven met een Jeep...
Dat betekent, wekelijks sleutelen.
en zaterdag heb ik de 626 op bokken gezet en onderaan geïnspecteerd... en de ashoezen zagen er nog nieuw uit.
Heb die trouwens bij mijn grand cherokee al 2 keer vervangen...
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: '95 626 1.8 advies
Ik heb jou ook geen gewone leek genoemd he?
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: '95 626 1.8 advies
Mag ik er ff de aandacht op vestiggen dat alle merken ashoes problemen kennen
En als je veel file parkeer heb je daar meer kans op dan als je veel vaker parkeer in een garage
En als je veel file parkeer heb je daar meer kans op dan als je veel vaker parkeer in een garage
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: '95 626 1.8 advies
Als je weet waar je op moet letten zie je het wèl.. en wie dit gelezen heeft ziet het dus.. en weet wat het betekent..Casejunkie wrote:Vetsporen zie je niet goed met gewone stalen velgenCrowbar wrote:vrij simpel, je ziet bij het wassen een vetspoor in je velg of spatbord..
en echte leken, ja, die moeten zorgen dat ze geen leek meer zijn, of stoppen met autorijden (nou maak ik ècht vrienden )
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: '95 626 1.8 advies
wànt? zou de stuuruitslag het hem doen, of het aantal omwentelingen met stuuruitslag (dan is veel stadsverkeer erger..)mad man wrote:En als je veel file parkeer heb je daar meer kans op dan als je veel vaker parkeer in een garage
hoofdoorzaken imho zijn:
inferieure kwaliteit rubber
ouderdom/uitdroging
vuil/zand ertussen dat schuurt
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
Ik gok op inferieure kwaliteit van het rubber.
Vorig jaar heb ik de linker ashoes van mijn Grand Cherokee vervangen door een 'universeel' type van 10 euro.
Het heeft welgeteld 5 maanden meegegaan.... en er was opnieuw een scheur in. Nu, bij zo'n jeep ziet dit wel wat meer af dan normaal, want ik ga ook off-road en zo.
Nu heb ik er terug een originele opgezet van chrysler (mopar). Deze kosten meer dan 80 euro. (zijn met bladgoud en diamanten belegd )
Hopelijk gaat deze wat langer mee....
Vorig jaar heb ik de linker ashoes van mijn Grand Cherokee vervangen door een 'universeel' type van 10 euro.
Het heeft welgeteld 5 maanden meegegaan.... en er was opnieuw een scheur in. Nu, bij zo'n jeep ziet dit wel wat meer af dan normaal, want ik ga ook off-road en zo.
Nu heb ik er terug een originele opgezet van chrysler (mopar). Deze kosten meer dan 80 euro. (zijn met bladgoud en diamanten belegd )
Hopelijk gaat deze wat langer mee....
Re: '95 626 1.8 advies
ik denk dat het homoding bij ons ook zijn einde ziet, bij een scherpe bocht hoor je een tokkelend geluid....
Groetjes M&M
Groetjes M&M
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
yup !
als het een kotkotkadeut geluid maakt, dan klinkt dit al niet meer gezond.
In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....
als het een kotkotkadeut geluid maakt, dan klinkt dit al niet meer gezond.
In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....
- Arie
- Mazda 626 Lord
- Posts:1667
- Joined:Sat May 16, 2009 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Re: '95 626 1.8 advies
In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....
Ja,ja.... Remember: onbalans in gedeelde aandrijfassen; super vastzittende toplagers van de kruisstukken; lekkende differentieelkeerringen; steekassen die soms ook met een hamer niet los te krijgen waren..gierend planetair stelsel; speling op het wormwiel/kroonwiel enz.
Maar... we hoefden geen ashoezen te vervangen!
Ik ben het wel met je eens hoor, de de-montage was vaak wel wat eenvoudiger van deze aandrijvingen.
Zelf sleutel ik nog regelmatig aan achterwiel aangedreven auto's bij een maat van mij ( Volvo; MG )
Mazda 626 GC Hatchback GLX 2.0 '84 LPG (Sold)
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
Weet je wat, ik weet nog iets beters: koop een Jeep !
zo heb je zooi vooraan met de differentiëel en de ashoezen
en heb je achteraan zooi met een klassieke achterwielaandrijving...
zo heb je zooi vooraan met de differentiëel en de ashoezen
en heb je achteraan zooi met een klassieke achterwielaandrijving...
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: '95 626 1.8 advies
Geheel mee eens, heb ook nog nooit problemen gehad met de kineten, wat crow zegt, tijdig de hoezen wisselen en normaal gebruiken, dan zijn ze onverwoestbaar.Crowbar wrote:i beg to differ: ik ben nu met mijn derde Mazda bezig, de vorige twee zijn zonder homokineetproblemen naar de 3 ton gegaan, en de huidige staat bijna op 190.000..traantje wrote:homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
zolang je je hoezen in de gaten houdt en dus niet doorrijdt zonder vet/ mèt zand erin, èn je rijdt niet elke dag volgas met je wielen in de stuuruitslag een kruising op (dan belast je ze dwars) is er niks aan de hand.
Ik zou dus haast zeggen bestuurdersprobleem dat wordt afgedaan op de auto, maar dat doe ik niet want dan krijg ik ruzie
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: '95 626 1.8 advies
Arie wrote:In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....
Ja,ja.... Remember: onbalans in gedeelde aandrijfassen; super vastzittende toplagers van de kruisstukken; lekkende differentieelkeerringen; steekassen die soms ook met een hamer niet los te krijgen waren..gierend planetair stelsel; speling op het wormwiel/kroonwiel enz.
We hebben het over mazda hoor, die hebben daar geen last van...
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)