Search found 13 matches

by Drekracer
Mon Oct 17, 2011 1:00 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Schuddebuiken
Replies: 10
Views: 29828

Re: Schuddebuiken

Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?
by Drekracer
Mon Sep 12, 2011 2:47 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Trillende wielen
Replies: 5
Views: 8073

Re: Trillende wielen

Het waren toch de banden. Die zijn terug naar Michelin. Weer nieuwe eronder en nu is het goed.
by Drekracer
Mon Sep 12, 2011 1:24 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Trillende wielen
Replies: 5
Views: 8073

Re: Trillende wielen

Dat heb ik al gedaan, want nadat ik die Michelin's om de 'zomerwielen' had laten leggen heb ik weer de wielen met winterbanden gemonteerd en was er niks aan de hand.
by Drekracer
Mon Sep 12, 2011 12:29 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Achter uitlijnen
Replies: 10
Views: 12691

Achter uitlijnen

Bij mijn 626 zitten de moeren zo vastgeroest dat ze die niet los durven draaien op de uitlijnbank omdat ze denken dat de bouten dan afbreken en ze de auto niet meer van de brug af krijgen. Zijn dit gewoon lange bouten met moeren, dus als ik ze sloop kan ik er dan gewoon nieuwe in zetten?
by Drekracer
Mon Sep 12, 2011 12:08 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Trillende wielen
Replies: 5
Views: 8073

Trillende wielen

Toen ik hem kocht zaten er 2 sets wielen bij. Allebei origineel staal.
De zomerbanden waren oud en versleten, 2x Michelin en 2x Bridgestone.
Ik ben gaan rijden op de Uniroyal winterbanden, die waren niet versleten maar wel oud en hadden weinig grip.
Zelfs in de zomer op nat wegdek was het glibberen ...
by Drekracer
Thu Jul 21, 2011 2:15 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Schuddebuiken
Replies: 10
Views: 29828

Re: Schuddebuiken

Rijdt goed en lekker zuinig. Bougies zien er allemaal goed uit. Stat.toerental wel laag [± 700] maar dat schijnt zo te horen.
by Drekracer
Thu Jul 21, 2011 1:25 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Schuddebuiken
Replies: 10
Views: 29828

Schuddebuiken

Mazdavrienden,

mijn 1.8 staat te schudden bij stationair draaien. Best wel veel, de schakelpook binnen zwaait heen en weer.

Iemand een suggestie?

Groeten,
Fred.
by Drekracer
Fri Jun 24, 2011 2:57 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Re: Slecht lopen GE 1.8

Opgelost, was toch een niet helemaal dichte uitlaat [na de kat]. Lekker 2 verse nieuwe stukken eraan geschroefd en alles goed.
by Drekracer
Tue Jun 07, 2011 10:25 am
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Re: Slecht lopen GE 1.8

Bougies had ik al bekeken een tijdje geleden. Zien er goed uit, zijn van die dure platinum.
Ik hoor geen lek in de uitlaat.
by Drekracer
Mon Jun 06, 2011 3:49 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Re: Slecht lopen GE 1.8

Hoe de keurmeester te werk gegaan is weet ik niet [was er niet bij] maar het zal toch wel niet de eerste Mazda zijn die hij keurde?
Onderhoud had de vorige eigenaar heel weinig gedaan, echt alleen als er iets kapot was.
Inmiddels heb ik verse 5W30 erin gedaan en de kleppen tikken niet meer.
Blijft ...
by Drekracer
Mon Jun 06, 2011 10:44 am
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Re: Slecht lopen GE 1.8

ok bedankt, ik ga kijken of ik daar ergens een lek heb.
by Drekracer
Wed Jun 01, 2011 10:58 am
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Re: Slecht lopen GE 1.8

Sorry Lambda is te laag.
En ik heb er een K&N luchtfilter in gezet. kan dat kwaad?
by Drekracer
Thu May 26, 2011 1:02 pm
Forum: Onderhoud
Topic: Slecht lopen GE 1.8
Replies: 9
Views: 12076

Slecht lopen GE 1.8

Goeiemiddag,
mijn naam is Fred en ik kom uit HIA, mijn Mazda is een 626 van eind 1997 en die heeft een veel te hoog CO en te hoge lambdawaarde.
Bij de apk-garage zeiden ze lambdasensor of kat kapot, maar als ik een beetje op internet lees kan het van alles zijn.
Iemand een gouden tip waar ik moet ...