Page 1 of 2

Overlijdensbericht

Posted: Thu Nov 30, 2006 7:42 pm
by Stevves
Afgelopen dinsdag op de A2 vond mijn D-riem het niet langer nodig naar behoren te functioneren....

Ofwel , cilinderkop naar de verdommenis. Komende dagen even berekeningetje maken of het nog wel rendabel is de 626 verder te rijden, of dat het voorbij het m is...


Ik hou jullie op de hoogte!

Gr,


Stevves

Posted: Thu Nov 30, 2006 7:55 pm
by dak zonder bak
*censuur* man!

maar waarom ga jij niet eens de eerste ge-er zijn die een spectaculaire motorswap gaat doen? moet voor de GE ook wle wta leuks te vinden zijn of niet dan?

Posted: Thu Nov 30, 2006 7:56 pm
by Casejunkie
Zou er een 2.3 V6 uit een Xedos 9 inpassen? Zoja weet ik nog een twin supercharge blok te koop te staan :-D

Posted: Thu Nov 30, 2006 8:05 pm
by dak zonder bak
ik zou het wel bij ene 4 cilinderblok houwe!

keer wat anders iets stoers.. een fe3 met compressie verlagendezuigers en een dikke vette rootsblower ofzow

ik kom wel helpe!

Posted: Thu Nov 30, 2006 9:03 pm
by tieske turbo
als het dan een 4cil moet blijven, een J spec 16v FSZE erin 8) maar die is nog nooit door mensenhanden lopend gekregen :lol:

gewoon een KLZE netjes inbouwen en naar de RDW 8)

Posted: Thu Nov 30, 2006 10:41 pm
by Stevves
Ik weet het nog niet mensen. Er ziten nog meer dingetjes aan te komen (verdamper, schokbrekers). Misschien dat ik een motorswap doe, als ik een blok voor een paar drollen kan vinden. En m dan eruit wip. Hij heeft me nu al te veel gekost eigenlijk, en ik wil van het zelf klussen af. En deze auto in onderhoud bij een garage gaat ook weer te veel kosten.

Ben nog an t twijfelen. Om er nou weer een rooitje tegenaan te gooien....


gr,

Stevves

Posted: Fri Dec 01, 2006 1:41 pm
by kasperhettinga
Mooi k*t!
Maar weet je wel zeker dat de cylinderkop naar de *censuur* is? Want ik dacht dat bij deze motor de zuigers de kleppen niet raakten...

Posted: Sat Dec 02, 2006 6:00 pm
by kasperhettinga
Autodata cd zegt dat van bijna alle motoren. Als ze het niet weten schrijven ze dat er altijd schade is...

Stevves, hoe oud (jaren/km) was de riem eigenlijk?

Posted: Sat Dec 02, 2006 7:17 pm
by roy moti
shit man dat is balen maar als ik
jou adviseer is weg doemn en een
andere GE/GF kopen want je schrijft zelf
dat er ook meer kosten aan komen man
dan kun je beters voor iets anders gaan
hou ons op de hoogte hoop dat het wel
weer een mazda wordt voor je stevves

Posted: Sun Dec 03, 2006 12:07 am
by Stevves
Heey jongens,

T ziet er slecht uit. Volgens mijn bronnen heeft de kop zekers schade. Daarbij is de verdamper op zijn eind en heb ik twee lekke schokbrekers. Ook een tweetal remklauwen zijn aan vervanging of revisatie toe. Vervanging van (sloop) onderdelen heb al gedaan en dat was geen goede ervaring dus reviseren... kost ook geld... Dan een kromme velg, en lekke waterpomp en een stuurhuis waar vet uitkomt......

+ de bumpers met schade, die op half 11 hangen...

Dan moet je weleens een harde conclusie trekken. Ik baal ervan, maar met minimaal 150 km per dag moet ik toch echt fatsoenlijk vervoer hebben.

Maarja, het is zeer balen...

Met 288+ op de teller had ie gewoon toch tot de 350+ moeten kunnen draaien

leeftijd van de riem was mij onbekend. op het plastic boven de radiateur zat een stickter met de geg. dat ie bij 300.000 vervangen moest worden. Dus dat stond ingepland... voor januari.,...

Posted: Sun Dec 03, 2006 1:57 am
by roy moti
oke stevves zoals ik lees wordt de
GE niet meer gemaakt.wat wordt je
volgende auto een ook weer een 626
ik hoop van wel neem misschienGF?
zie hier een aantal leuke gf jes met g3
http://auto.marktplaats.nl/mazda/589771 ... ge=1#photo

http://auto.marktplaats.nl/mazda/622280 ... ge=1#photo
http://auto.marktplaats.nl/mazda/625441 ... ge=1#photo
http://auto.marktplaats.nl/mazda/634237 ... ge=1#photo

hoop dat je er iets aan hebt stevves
heel veel suc6

Posted: Sun Dec 03, 2006 8:40 pm
by Stevves
Tja,

Eventueel een GF, maar dat model heeft me nooit zo getrokken. En verder dan een GF kom je bij mazda niet. De 6 is er niet op lpg.Dus dat wordt vreemdgaan ben ik bang, of gaan dieselen, maar als milieuadviseur kan ik dat eigenlijk niet maken :lol: .

Maar ik wil wel japans blijven, puur de luxe en comfort die bij een duitser minder zijn voor dezelfde prijs. Dus ben nu naar jonge mitshubishi's galant aan het kijken. Een jonge met weinig km's(onder de 100.000km) op benzine en er dan zelf lpg in gooien. Mooi zo'n vaille lpi erin, en lekker vijf jaar lang ieder 40.000km erop knallen. Enne... goed onderhoud laten uitvoeren...

Want de galant, is er (net als de xerxes) in een 2.5 V6, en veel luxe... Dus ben hard in die richting aan het denken. Enne ik ga danwel vreemd maar het blijft met een japanner ;-).... Hebben jullie ervaringen, of kennen jullie ze, van mensen met een galant?

gr,

Stevves.

Posted: Sun Dec 03, 2006 9:03 pm
by dak zonder bak
als je nou de mazda 6 binnen het budget valt zou ik daar voor gaan! laat er dan VSI van prins inbouwen! sequentieel dampgas injectie systeem! is HET systeem opt moment! kan geen lpi instalatie tegen op. ik heb opt moment de dampgas injectie van landirenzo erin ligge. is de concurent maar als ik mocht kiezen ging ik voor vsi!
dan heb je echt een dijk van een setup!

Posted: Sun Dec 03, 2006 10:10 pm
by Stevves
Ze gooien toch geen lpg in een mazda 6? kep er nog nooit een zien rijden... heeft dat niet iets met de variable kleptiming te maken ofzo?

Posted: Sun Dec 03, 2006 10:29 pm
by kasperhettinga
Mazda 6 moeten nokkenassen uitgebouwd als je de kleppen wilt stellen, wat een hele dag werk is. Dus neemt niemand het risico van een 6 op LPG....

PS Prins VSI en Vialle LPi zijn beide goede systemen...ik heb LPi en is echt geweldig systeem. Zou geen enkele reden weten waarom Prins beter zou zijn :)