Page 1 of 1

Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Fri Jul 01, 2011 5:11 pm
by thesixt
Mijn vriendin heeft een Mazda 626 Hatchback uit 1996, voor de rest een goede auto net APK gekeurd en ook nog eens een steekproef gehad maar nu een kleine week na de APK heeft ze een probleem dat de koppelingspendaal na het drukken niet helemaal meer naar boven gaat. Zeg maar hij blijft tot de helft steken, maar als zij haar schoen onder de pendaal doet en naar boven drukt dan staat hij weer normaal omhoog. Ze zegt dat het schakelen dan ook niet gaat maar dat is logisch. Na een paar keer hard trappen werkt het heel even maar vij vlot blijft hij toch weer hangen. Wat is het probleem daarvan?

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Fri Jul 01, 2011 5:38 pm
by Rick340
Druklager ?

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Fri Jul 01, 2011 5:49 pm
by thesixt
Mijn buurman is gaan kijken bij het pendaal en hij zag wel dat er iets lek was. Wat kan dat zijn?

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Fri Jul 01, 2011 6:23 pm
by Arie
Mazda 626 Hatchback uit 1996
Type GE waarschijnlijk, even verhuizen naar onderhoud GE :wink:

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Sat Jul 02, 2011 8:01 am
by Marcel Smeding
Waarschijnlijk (hulp)koppelingscilinder om zeep. Houd geen druk vast, of trekt lucht, met dit verschijnsel als gevolg.

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Sun Jul 03, 2011 6:35 pm
by Crowbar
als ie bij het pedaal lekt is het de HOOFDkoppelingscilinder, niet de hulpkoppelingscilinder..
de hulp (slave) koppelingscilinder zou op straat lekken..

Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven

Posted: Wed Jul 06, 2011 8:23 am
by Marcel Smeding
Crowbar wrote:als ie bij het pedaal lekt is het de HOOFDkoppelingscilinder, niet de hulpkoppelingscilinder..
de hulp (slave) koppelingscilinder zou op straat lekken..
bedoelde of de hoofdkoppelingscillinder, of de hulpkoppelingscillinder, daarom stond hulp ook tussen haakjes. Maar was inderdaad niet echt duidelijk zo. :(

Maar een hoofkoppelingscillinder hoeft niet altijd naar binnen te lekken hoor, bij m'n 818 lekte hij ook tussen de cillinder en rem bekrachtiger door op het binnenscherm, waarna het uiteindelijk op straat viel.