Dat zou wel het mooiste zijn ja, helaas voor mij niet rendabel om nog in te bouwen, rij zo weinig.Casejunkie wrote:Ik heb dit altijd erg leuke auto's gevonden. Zoiets zou je eigenlijk moeten vinden waar een LPG installatie ingebouwd is (wel G3)
Onderhoud/reparaties mazda mx6
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Arie
- Mazda 626 Lord
- Posts:1667
- Joined:Sat May 16, 2009 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Re: Nieuwste aanwinst
De 121 is niet de enige die er uit gaat/is heb ik begrepen......Valt wel mee hoor, de 121 gaat eruit
Mazda 626 GC Hatchback GLX 2.0 '84 LPG (Sold)
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
Nee de coupe is er ook uit helaas, verhaal ervan staat al op pagina 1.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
pffff, vandaag de hele dag aan het cleaneren en poetsen geweest, wat een werk...
MAAR, het resultaat mag er zijn, van vrijwel doffe lak (veelvuldig wasstraat) naar terug hoogglans.
Motorkap, dak en de gehele zijde aan bestuurderskant klaar, morgen de rest.....
Klemmetjes voor de sierlijst rond de achterruit opnieuw vastgelijmt, zodat deze er ook weer knap op kan.
Nieuwe distributieset besteld in de USA (via ebay)
Zal morgen wat foto's posten van de MX.
MAAR, het resultaat mag er zijn, van vrijwel doffe lak (veelvuldig wasstraat) naar terug hoogglans.
Motorkap, dak en de gehele zijde aan bestuurderskant klaar, morgen de rest.....
Klemmetjes voor de sierlijst rond de achterruit opnieuw vastgelijmt, zodat deze er ook weer knap op kan.
Nieuwe distributieset besteld in de USA (via ebay)
Zal morgen wat foto's posten van de MX.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Arie
- Mazda 626 Lord
- Posts:1667
- Joined:Sat May 16, 2009 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Re: Nieuwste aanwinst
Dat heb ik dus gemist........jammer.Nee de coupe is er ook uit helaas, verhaal ervan staat al op pagina 1.
Bordeax rood interieur had wel interessant kunnen zijn voor deze of gene.
Mazda 626 GC Hatchback GLX 2.0 '84 LPG (Sold)
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
paar foto'tjes.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
Zo dat ziet er netjes uit
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
Vanmiddag ook het slot aan de bijrijderskant gemaakt, deze had het bekende probleem dat het kunststof stofplaatje voor het sleutelgat afgebroken was en in het slot gedrukt. Vervolgens krijg je dan de sleutel er niet meer in.
Moet nu alleen nog even kijken of ik een vervangend printplaatje kan krijgen voor de centrale vergrendeling, of dat ik de huidige kan repareren. Ook het bekende probleem van het wegbranden van het koperspoortje.
Natuurlijk niet los te krijgen bij mazda....
Aan de bestuurderskant kant eens kijken of ik het lampje in het slot kan vervangen, die is kapot en die is toch best makkelijk zo in het donker..
Trouwens ook nog de radio zelf eens knap in orde gemaakt, zaten zulke kluwen draden achter, dat deze niet eens geheel in de slede paste. Was een stekkertje in een stekkertje in een stekkertje, gelukkig waren niet de originele mazda stekkers afgeknipt. Van de 2 of 3 verloop stekkers, 1 knappe en verkorte versie gemaakt, zodat de radio weer knap in het dashbord past.
Moet nu alleen nog even kijken of ik een vervangend printplaatje kan krijgen voor de centrale vergrendeling, of dat ik de huidige kan repareren. Ook het bekende probleem van het wegbranden van het koperspoortje.
Natuurlijk niet los te krijgen bij mazda....
Aan de bestuurderskant kant eens kijken of ik het lampje in het slot kan vervangen, die is kapot en die is toch best makkelijk zo in het donker..
Trouwens ook nog de radio zelf eens knap in orde gemaakt, zaten zulke kluwen draden achter, dat deze niet eens geheel in de slede paste. Was een stekkertje in een stekkertje in een stekkertje, gelukkig waren niet de originele mazda stekkers afgeknipt. Van de 2 of 3 verloop stekkers, 1 knappe en verkorte versie gemaakt, zodat de radio weer knap in het dashbord past.
Last edited by Marcel Smeding on Fri Apr 29, 2011 3:26 pm, edited 1 time in total.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Nieuwste aanwinst
Als alleen een koper spoortje weg is kan je dat natuurlijk wel opsolderen
Zo'n wagen zou ik ook wel willen. Maar dan met een G3 LPG installatie er in. Zal anders erg duur rijden zijn denk ik met 30000 km per jaar.
Wat verbruikt zon 6pitter nou eigenlijk?
Zo'n wagen zou ik ook wel willen. Maar dan met een G3 LPG installatie er in. Zal anders erg duur rijden zijn denk ik met 30000 km per jaar.
Wat verbruikt zon 6pitter nou eigenlijk?
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
AcE wrote:Als alleen een koper spoortje weg is kan je dat natuurlijk wel opsolderen
Zo'n wagen zou ik ook wel willen. Maar dan met een G3 LPG installatie er in. Zal anders erg duur rijden zijn denk ik met 30000 km per jaar.
Wat verbruikt zon 6pitter nou eigenlijk?
Hij is zover weggebrand/versleten, dat er niets meer valt te solderen.
Ga proberen een nieuw koperspoor te maken van latoenkoper en dat er dan oplijmen.
Als dat niet werkt een kijken of ik ergens een printplaatje kan laten maken. Op de sloop kijken heeft geen zin, ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
Verbruik lijkt erg mee te vallen, ongeveer 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Nieuwste aanwinst
Daar zou ik niet aan beginnen.Marcel Smeding wrote:AcE wrote:Als alleen een koper spoortje weg is kan je dat natuurlijk wel opsolderen
Zo'n wagen zou ik ook wel willen. Maar dan met een G3 LPG installatie er in. Zal anders erg duur rijden zijn denk ik met 30000 km per jaar.
Wat verbruikt zon 6pitter nou eigenlijk?
Hij is zover weggebrand/versleten, dat er niets meer valt te solderen.
Ga proberen een nieuw koperspoor te maken van latoenkoper en dat er dan oplijmen.
Als dat niet werkt een kijken of ik ergens een printplaatje kan laten maken. Op de sloop kijken heeft geen zin, ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
Verbruik lijkt erg mee te vallen, ongeveer 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
Dan zou ik er gewoon een draadje over solderen... Daar heb je geen spoor voor nodig.
Ok, dat valt inderdaad best mee. Mijn 1.8 4cyl doet ongeveer 1 op 8,5
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
AcE wrote:Daar zou ik niet aan beginnen.Marcel Smeding wrote:AcE wrote:Als alleen een koper spoortje weg is kan je dat natuurlijk wel opsolderen
Zo'n wagen zou ik ook wel willen. Maar dan met een G3 LPG installatie er in. Zal anders erg duur rijden zijn denk ik met 30000 km per jaar.
Wat verbruikt zon 6pitter nou eigenlijk?
Hij is zover weggebrand/versleten, dat er niets meer valt te solderen.
Ga proberen een nieuw koperspoor te maken van latoenkoper en dat er dan oplijmen.
Als dat niet werkt een kijken of ik ergens een printplaatje kan laten maken. Op de sloop kijken heeft geen zin, ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
Verbruik lijkt erg mee te vallen, ongeveer 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
Dan zou ik er gewoon een draadje over solderen... Daar heb je geen spoor voor nodig.
Ok, dat valt inderdaad best mee. Mijn 1.8 4cyl doet ongeveer 1 op 8,5
Draadje werkt ook niet, omdat er een sleepcontact overheen moet kunnen.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Nieuwste aanwinst
Draad en sleep contact kan gerust hoor...
Niet de meest elegante oplossing, maar het kan wel..
Kan je er anders een foto van plaatsen?
Dan weet ik misschien wat je bedoelt
Niet de meest elegante oplossing, maar het kan wel..
Kan je er anders een foto van plaatsen?
Dan weet ik misschien wat je bedoelt
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Nieuwste aanwinst
AcE wrote:Draad en sleep contact kan gerust hoor...
Niet de meest elegante oplossing, maar het kan wel..
Kan je er anders een foto van plaatsen?
Dan weet ik misschien wat je bedoelt
Zal er morgen eens een foto'tje van maken.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- 626je
- Mazda 323 Lord
- Posts:1156
- Joined:Sun Apr 01, 2007 11:12 pm
- Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Re: Nieuwste aanwinst
Hele mooie auto Marcel
Mazda 2 1.5 Skyactive-G 90 GT-M
Voormalig Mazda 323 BF/ BG Rijdster (2)
Voormalig Mazda 3 BL Rijdster (1)
Voormalig Mazda 626 GD/ GW/ GF Rijdster (5)
Voormalig Mazda 323 BF/ BG Rijdster (2)
Voormalig Mazda 3 BL Rijdster (1)
Voormalig Mazda 626 GD/ GW/ GF Rijdster (5)