Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
Mijn vriendin heeft een Mazda 626 Hatchback uit 1996, voor de rest een goede auto net APK gekeurd en ook nog eens een steekproef gehad maar nu een kleine week na de APK heeft ze een probleem dat de koppelingspendaal na het drukken niet helemaal meer naar boven gaat. Zeg maar hij blijft tot de helft steken, maar als zij haar schoen onder de pendaal doet en naar boven drukt dan staat hij weer normaal omhoog. Ze zegt dat het schakelen dan ook niet gaat maar dat is logisch. Na een paar keer hard trappen werkt het heel even maar vij vlot blijft hij toch weer hangen. Wat is het probleem daarvan?
-
- Banned
- Posts:111
- Joined:Mon Jun 20, 2011 7:35 pm
- Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
- Location:Hoogeveen
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
Druklager ?
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
Mijn buurman is gaan kijken bij het pendaal en hij zag wel dat er iets lek was. Wat kan dat zijn?
- Arie
- Mazda 626 Lord
- Posts:1667
- Joined:Sat May 16, 2009 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
Type GE waarschijnlijk, even verhuizen naar onderhoud GEMazda 626 Hatchback uit 1996
Mazda 626 GC Hatchback GLX 2.0 '84 LPG (Sold)
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
Waarschijnlijk (hulp)koppelingscilinder om zeep. Houd geen druk vast, of trekt lucht, met dit verschijnsel als gevolg.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
als ie bij het pedaal lekt is het de HOOFDkoppelingscilinder, niet de hulpkoppelingscilinder..
de hulp (slave) koppelingscilinder zou op straat lekken..
de hulp (slave) koppelingscilinder zou op straat lekken..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Koppelingspendaal niet helemaal naar boven
bedoelde of de hoofdkoppelingscillinder, of de hulpkoppelingscillinder, daarom stond hulp ook tussen haakjes. Maar was inderdaad niet echt duidelijk zo.Crowbar wrote:als ie bij het pedaal lekt is het de HOOFDkoppelingscilinder, niet de hulpkoppelingscilinder..
de hulp (slave) koppelingscilinder zou op straat lekken..
Maar een hoofkoppelingscillinder hoeft niet altijd naar binnen te lekken hoor, bij m'n 818 lekte hij ook tussen de cillinder en rem bekrachtiger door op het binnenscherm, waarna het uiteindelijk op straat viel.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)