Page 10 of 25

Posted: Sun Mar 19, 2006 11:54 pm
by Piet
als jij ET-35 hebt en roy ET-50 dan staat het wiel bij roy 1,5 cm meer naar binnen
ik ga er dan vanuit dat de velgen evenbreed zijn.

ik had ook onder de xerxes ET-35 en moest ook de wielranden aanpassen

Posted: Mon Mar 20, 2006 9:44 am
by AKA-47
Jaja.. ik ben er gisteren dus na een gesprek met bak achtergekomen dat de schokkers niet lek zijn, maar dat het normaal is dat je ze met de hand in kan drukken en terug trekken omdat het olie gevulde zijn.. dacht dus dat het gasgevulde waren, vandaar...

Posted: Mon Mar 20, 2006 1:13 pm
by roy moti
niet slijpen je kunt het bij een
velgen zaak laten omrollen

Posted: Mon Mar 20, 2006 2:24 pm
by AKA-47
we zullen ff kijken of we het op de sleuteldag kunnen verhelpen, scheelt toch weer in de kosten, kan het daarna ook nog ff profi laten doen maar ikw il het het liefst zsm verholpen hebben

Posted: Mon Mar 20, 2006 7:41 pm
by AKA-47
zelf ga ik ze ook niet omrollen, ik heb nu 2 opties:

wegslijpen of omrollen

wegslijpen kan evt. zelf, maar ik voel op dit moment wel meer voor omrollen omdat je dan de carosserie niet beschadigt...


PIET: had jij met je xerxes en et35 zelf de wielkassen aangepast, en zo ja hoe? en zo niet: wat had je dan laten doen?

Posted: Mon Mar 20, 2006 8:25 pm
by roy moti
vraag me ag ,volgens mij is dit toch ook wel
te doen met een kunstof hamer als je
voorzichtig tikt ik zou dat zeer zekers
proberen want ik heb net ff bij mijn GE
gekeken en dat zou theoretisch moet kunne

Posted: Mon Mar 20, 2006 9:41 pm
by AKA-47
Nou, dan neem ik de rubberen hamer mee naar de meeting/ sleuteldag 2 april en dan kennen we er met z'n allen ff naar kijken :D

Posted: Mon Mar 20, 2006 11:22 pm
by Radinov
die lijkt me een beetje aan de grote kant :party:

Posted: Mon Mar 20, 2006 11:25 pm
by roy moti
oke radinov ik heb het iet gezien maar
had hij in VOORHAMER in gedachte :lol: :lol: :lol:

Posted: Mon Mar 20, 2006 11:52 pm
by Radinov
naja laten we zeggen een hele flinke rubberen hamer :D

Posted: Thu Mar 23, 2006 9:13 pm
by AKA-47
weg

Posted: Thu Mar 23, 2006 9:41 pm
by Philip
reken der maar niet op dat die gemakkelijk past, de pakfeifer achterbumper heeft ook een klein beetje werk nodig.

maar pakfeifer staat bekend om over het algemeen een goeie pasvorm te hebben

Posted: Thu Mar 23, 2006 10:10 pm
by jp@mazda
wegslijpen zou ik niet doen vaak kan je gewoon niet genoeg weg slijpen waardoor je geen aanloop meer zal hebben, nutelooz dus, + dat het lelijk is en kans op roest vergroot.

het omrollen kan bij elke zelf respecterende velgen special zaak, of tuning.

hoe het in zijn werk gaat.

er wordt een apparaat op de as gemoneteerd, zelfde manier als je een velg monteerd, dit apparaat rolt dan beetje bij beetje je wielkasten uit, als dit op een prof manier gebeurd heb je niet zoveel kans dat je lak gaat scheuren. er is een bekende opel tuning zaak die dit fijntjes op zijn site uitgelegd heeft staan, weet nu ff niet de naam uit me hoofd maar zoek het voor je op.

Posted: Thu Mar 23, 2006 11:04 pm
by Piet
AKA-47 wrote:zelf ga ik ze ook niet omrollen, ik heb nu 2 opties:

wegslijpen of omrollen

wegslijpen kan evt. zelf, maar ik voel op dit moment wel meer voor omrollen omdat je dan de carosserie niet beschadigt...


PIET: had jij met je xerxes en et35 zelf de wielkassen aangepast, en zo ja hoe? en zo niet: wat had je dan laten doen?
ik heb een paar mm weggeslepen..als je dit goed doet is er niets aan de hand hoor
je moet er gewoon voor zorgen dat je binnen en buitenscherm niet los van elkaar komen
en daarna goed tegen roest behandelen (ik heb van binnenuit ML erin laten lopen)

want het nadeel van omrollen is dat je een geultje krijgt waar allemaal vuil in ophoopt waar je niet goed bij kan
en dan is er ook weer kans op roest

Posted: Thu Mar 23, 2006 11:38 pm
by AKA-47
Ik ga zaterdag ff kijken of ik het een beetje terug kan tikken, als dat niet gaat wacht ik er een weekje mee en kijken we er met z'n allen maar ff naar op de meeting/ sleuteldag, hows that for a plan? :D