Vandaag een imitatie pomp gehaald, voor €105,-
Sochtends gebeld en smiddags al binnen.
Alles ging redelijk, totdat ik aan het wiel op de krukas kwam.
Wat een

zooi, echt super vast dat ding, m'n sleutel erop vernaggeld.
Heb me vader gevraagd te helpen, die kreeg hem met veel pijn en moeite los.
Het grootste verschil tussen imitatie en oem, is dat de oem een stalen pakking heeft en de imitatie een kartonnen.
Voor als iemand het nog ooit moet doen, het is *censuur* werk, maar wel om te doen.
Hier de volgorde.
1) Stuurbekrachtigingspomp loshalen incl bevestigingspunten van de slang op het kleppendeksel
2) Dynamo los zetten.
3) Via onderzijde dynamo los draaien zodat je em los kan zetten.
4) Riemen los halen en verwijderen.
5) Kleppendeksel los schroeven
6) Stuurbekrachtigingspomp geheel los maken zodat je em kan wegdraaien op de kleppendeksel.
7) Alle boutjes van de distrinutie riem beschermkap los draaien.
8.) Rechter voorwiel eraf halen
9) Beschermkap wielkast verwijderen.
10) Koelvloeistof uit radiotor laten lopen
11) Door de remmen te blokkeren en door in een versnelling te zetten proberen het wiel op de krukas los te draaien.
12) Wiel van de krukas pakken (geen zorgen, is niet 1 met het tandwiel van de distributie riem)
13) Beschermkappen distributie verwijderen.
14) Spanrol die voor de waterpomp zit los draaien.
15) Eerst bak onder de waterpomp zetten en dan de waterpomp los draaien (5 bouten).
Monteren gaat in omgekeerde volgorde, let wel op dat je de rubber afdichtingen die op het huis van de waterpomp komen, voor het monteren, erop zet.
Foto's
