Page 2 of 3

Posted: Wed Jan 04, 2006 9:18 am
by poppesnor
Heb hehoord dat je de kachel leidingen moet spoelen ga dit dan ook van de week even doen jullie horen het.
greetz

Posted: Wed Jan 04, 2006 6:33 pm
by poppesnor
totaal geen warmte in de auto na het spoelen van de kachel leidingen.

Posted: Wed Jan 04, 2006 7:44 pm
by Barry Smits
Wordt het koelsysteem wel warm?
Dus je kachel geeft alleen geen warmte, is er misschien iets mis met de servo aansturing van je warmte regeling (kachel bediening).

Posted: Wed Jan 04, 2006 7:46 pm
by poppesnor
Nee de regelaar werkt gewoon heb ik gezien.

Posted: Wed Jan 04, 2006 8:19 pm
by roy moti
heb je de kachelkraan gecheckt,en is niet
gewoon de kachel naar zijn grootje?

Posted: Wed Jan 04, 2006 11:30 pm
by poppesnor
Kachelkraan???? waar zit die

Posted: Thu Jan 05, 2006 8:57 am
by Crowbar
waarschijnlijk NIET in jouw auto :-D
somige merken sluiten de kachelradiateur af met een heuse kachelkraan, zodat er geen heet koelwater meer door stroomt
bij mazda is het voor zover ik weet gewoon met luchtgeleidekleppen, die de ventilatielucht door de kachelradiateur, of juist erlangs sturen, en kunnen die kranen alleen loskomen van hun bediening, en als die mechanisch is voel je dat, of gaan lekken..

Posted: Thu Jan 05, 2006 11:54 am
by poppesnor
Nou ik weet het niet meer met die kachel nog iemand tips???

Posted: Thu Jan 05, 2006 1:28 pm
by dak zonder bak
komt je blokkie wel goed op temperatuur? zo niet is dat het probleem en moet dat eerst opgelost worden
zoja : blaast je ventilator wel? zonee moet je daar eerst naar kijken (weerstanden , zekeringen , relais of schakelaar
dus fan blaast en tor komt goed op temp??
zitten die dikke plastic kanalen onder je dash er nog op??? bij mijn auto lagen ze eraf. dan blaast je ventilator wel maar komt de lucht niet langs de kachel radiateur. als je bijvoor beelde de hendel op de voorruit zet blaast daar dan lucht uit?? zonee leggen die kanalen er ergens af.
blaastie daar wel uit kan er nog 1 ding zijn en dat is dat men de kachel radiator heeft kort gesloten. doet men wel eens zomers als de rad. lek blijkt te zijn. kijk f onder de kap. daar gaan ergens in het midden van je schutbord achter je blok 2 duimdikke zwarte slangen naar binnen. als die daar doorgesneden zijn en aanmekaar gemaakt is dat je probleem!

laat f hore watie preices wel en niet doet!! als je f al me bovenstaande vragen beantwoord kunnen we wat gerichter mee denken!

suxes!

Posted: Thu Jan 05, 2006 7:50 pm
by poppesnor
zijn niet aan elkaar gezet en alles doet het gewoon blazen en moter komt op goed temp maar wat bedoel je met zitten die dikke plastic kanalen onder je dash er nog op??? bij mijn auto lagen ze eraf. dan blaast je ventilator wel maar komt de lucht niet langs de kachel radiateur

en waar moet ik dat zoeken ? foto

Posted: Thu Jan 05, 2006 8:06 pm
by dak zonder bak
je kachel motor (gd praat allemaal) zit rechts voor onder je dash. vandaar blaast dat ding in een plastic buis die de lucht naar de radiatuer geleid. vandaar (afhankeleijk van de stand van je bedienings hendel) naar de voorruit of naar de roostertjes en je dash etc etc etc!! als jeje blazertje aan zet waait er dan lucht uit die roosters??? zoja? warnme of kouwe??? mischien is er een kabel los!

vragen tot dus ver dus nog:

komt er lucht uit de roosters?
en doet de ventilator het?

Posted: Thu Jan 05, 2006 10:46 pm
by poppesnor
Ja er blaast lucht uit en dit is altijd koud!!!

Posted: Thu Jan 05, 2006 11:13 pm
by dak zonder bak
dan moet jeje dash ff open slopen! lig waarschijnlijk de kabel van de klep af die warm koud bediend! of je kachel rad zit verstopt maar dat gebeurd niet vaak!
vanaf de regelschuif warm koud gaat er een kabel naar een klep int midden van je dashboard die een klep warm koud bdiend! klinkt moelijker als het is!! als je het openmaakt zie je dat het allemaal redelijk rpimitief werkt! duie kabel zal wel los zijn!

Posted: Thu Jan 05, 2006 11:17 pm
by poppesnor
die servo voor warm en koud die werkt hij beweegt als ik de hendel bedien.

Posted: Thu Jan 05, 2006 11:17 pm
by poppesnor
en kachelrad waar zit die in?????????