Page 1 of 1

Posted: Thu Sep 16, 2004 3:48 pm
by Xerxes
Succes ermee.

Posted: Thu Sep 16, 2004 5:30 pm
by Barry Smits
Mzz minder man.
Wel fijn om te weten, als het een keer mij overkomt, weet ik waar ik aan moet denken.
Succes en laat even weten of het allemaal gelukt is.

zie ik dat nou goed???

Posted: Fri Sep 17, 2004 4:51 pm
by dak zonder bak
zie ik dat nou goed??

sleufgaten???
kan je zoon ontsteking nog verstellen of waar zijn die sleufgaten voor??

Re: zie ik dat nou goed???

Posted: Sat Sep 18, 2004 8:08 am
by Marcel Smeding
bak opt dak wrote:zie ik dat nou goed??

sleufgaten???
kan je zoon ontsteking nog verstellen of waar zijn die sleufgaten voor??
ontstekingstijddstip af te kunnen stellen, lijkt mij.

afstellen

Posted: Sun Sep 19, 2004 5:02 pm
by dak zonder bak
als je die ontsteking dan wil afstellen hoe gaat dat dan in zijn werk???
een electronische ontsteking werkt tog met kenvelden. wat valt er dan af te stellen??

ikke nie snap!

weer wat geleerd dan

Posted: Sun Sep 19, 2004 10:28 pm
by dak zonder bak
nooit geweten

ik dag dat stroboscoop lampen alleen gebruikt werden bij oude ontstekings systemen met contact punten. tegenwoordig heb je tog een toerental sensor op de kruk as en 1 op de nokken as zitten die het ontstekings tijdstip bepalen??

ik zal mogge eens navragen hoe het zit

Posted: Mon Sep 20, 2004 8:16 am
by Crowbar
tis wat je tegenwoordig noemt: die GD is van '97, en het model is van '92 ofzo? dus techniek van "vroeger" of iig 12 jaar oud..
dit apparaat zit toch ook indirect op de nokkenas? en misschien is er ook wel een krukassensor ergens, die hiermee communiceert..
iig gaat de verdeling tussen de cilinders (nog) wel mechanisch..