Page 1 of 2
richtingaanwijzer blijft branden als contact uit is..
Posted: Sat Mar 11, 2006 4:09 pm
by slim6671
geachte l.
ik heb een mazda626 16v '95.
nu doet het volgende probleem zich voor:
mijn richtaanwijzer (rechts) blijft gewoon branden net als op het dashboard. (ook als contact uit is)
wat wel heel vreemd is want met het contact uit kan je de richting aanwijzer niet bedienen.
als ik met contact aan richting aangeef knippert het licht gewoon.
iemand enig idee ??
slim6671
Posted: Sat Mar 11, 2006 4:38 pm
by Piet
kan zijn dat er water in een knipperlicht staat
en anders zou ik de gevarenlichtschakelaar eens controleren
Posted: Sat Mar 11, 2006 4:50 pm
by slim6671
ik heb die schakelaar eruit gehaald maar kan er niet veel mee.
heb contacten ingesprayed met contactspray maar probleem blijft.
slim6671
Posted: Sat Mar 11, 2006 5:41 pm
by slim6671
stekker van trekhaak is kurkdroog.
Posted: Sat Mar 11, 2006 6:12 pm
by Piet
slim6671 wrote:ik heb die schakelaar eruit gehaald maar kan er niet veel mee.
heb contacten ingesprayed met contactspray maar probleem blijft.
slim6671
met een multimeter doormeten of hij nog wel schakelt
anders een andere zoeken om uit te wisselen kijken als het dan over is
Posted: Sat Mar 11, 2006 6:53 pm
by slim6671
hij schakeld gewoon ..
alles schakeld.
als ik naar links knipper gaat het alarmlichtje op t dashboard mee.
echt te maf dit.
slim6671
Posted: Sat Mar 11, 2006 7:02 pm
by Piet
probeer eens de lampen van de kant die problemen geeft eruit te halen
dan kijken of je nog problemen hebt
dan 1 voor 1 de lampen terug in de fitting en dan kijken wanneer het probleem begint
zo moet je toch wat proberen om wat dichter bij de oorzaak te komen
Posted: Sat Mar 11, 2006 8:17 pm
by jaap18
wat misschien ook een mogenlijkheid is dat een massa kabel los zit, dan pakt ie massa via een andere route.
Posted: Sat Mar 11, 2006 8:58 pm
by benno
zit er ook een alarm in wat bij openen en sluiten de richting laat knipperen
dan kan daar mischien het probleem zitten .
dan de richting aan die zijde even afkoppelen .
benno
Posted: Sun Mar 12, 2006 10:54 am
by Barry Smits
Klingolateur (of hoe je het ook uitscheld) defect?
Posted: Sun Mar 12, 2006 10:58 am
by slim6671
de wie is kapot ??
klingolateur???????????
leg mij eens uit wat dat is..
slim6671
Posted: Sun Mar 12, 2006 11:15 am
by Crowbar
"clignoteur" oftewel frans voor het knipperrelais, wat je volgens mij al los gehad hebt?
Posted: Sun Mar 12, 2006 11:22 am
by jaap18
dat is toch dat kastje wat boven de zekeringkast in de auto zit(bij de voeten)?
Posted: Sun Mar 12, 2006 2:04 pm
by slim6671
maar ff naar de garage want hier kom ik niet uit..
pfffffffffff

Posted: Sun Mar 12, 2006 3:15 pm
by Piet
niet te snel opgeven....je bent nog niet eens een dag aan het zoeken naar de storing.
heb je de lampen er al uit gehad van de kant die storing geeft?
en wat deed ie toen....
kan niet zo moeilijk zijn toch?
wij hier moeten zoiets kunnen oplossen
