Page 1 of 1

motor loop niet regelmatig

Posted: Mon Dec 18, 2006 5:31 pm
by rudolf
hallo allemaal ,
ik heb een 626 1.8 ltr 1996 , die wel rijd maar niet lekker draait.
het is net alsof ie op 3 cylinders draait maar niet constant. vooral
bij optrekken gaat ie stuiteren
lijkt alsof de motor niet goed wordt aangestuurd. ook gaat steeds mijn remlampje op dashboard aan.
heb bougies en kabels al vervangen als ook de bobine cap.
heb bobine door laten meten bij lasaulec en auto uit laten lezen, allemaal goed. additief in benzine gehad om injectors schoon te krijgen
computer geresetted ( accu los en rempedaal ) lamda sonde is ook goed
als je de stekker van de luchtmassa meter loshaald reageert de motor ook en als je 1 voor 1 de bougie kabels loshaald tijdens stationair
reageert de motor ook 4 keer ( op 3cylinders draaien )
kom niet meer verder dan naar de dealer te gaan , a' EU 75,-- p/u
help help :-o

Posted: Mon Dec 18, 2006 8:19 pm
by dak zonder bak
looptie echt op 3 cil of looptie gewoon *censuur*?

Posted: Thu Dec 21, 2006 8:10 pm
by rudolf
dak zonder bak wrote:looptie echt op 3 cil of looptie gewoon *censuur*?
het voelt en hoort als of ie op 3 loopt , maar volgens mij heeft 't meer
met de aansturing v/d benzine/lucht / onstekings timing vandoen

want af en toe doet ie 't ook een paar tellen goed

Posted: Thu Dec 21, 2006 8:14 pm
by rudolf
Wezel wrote:even brainstormen:

-heb je al een tune up gedaan ? verse sappies , bougies rotor verdeler kap bougie kabels ?

- verder heb je het bij koude en warme motor ?

- heb je al een keer ontstekings module gewisseld ?
bougies en kabels rotor allemaal gedaan , zie origineel bericht
doet 't bij warm en koud en soms is het een paar tellen goed
wat kost zón module ongeveer ( zijn die ook gebruikt te halen ?)

Posted: Thu Dec 21, 2006 10:14 pm
by dak zonder bak
om te beginnen hoort een mazda van 1996 in het GE topic

maar doe ff een cilinder balans testje . dan wet je oftie echt op 3 cil loopt of dattie gewoon k.ut loopt op alle 4

Posted: Thu Dec 28, 2006 1:12 am
by 626 GD 2.0 glx argos
Check effe of ie sludged, witte drap aan de binnenzijde van je olievuldop, duidt op lekke koppakking of scheurtje in de kop.

Mijn GD begon ook zo, kop gescheurd, helaas overleden.

Nieuw leven tegemoet gegaan in Iran.

Posted: Fri Dec 29, 2006 12:33 am
by dak zonder bak
en uit 1996 moet je in het ge topic posten!!

Posted: Fri Dec 29, 2006 1:20 am
by roy moti
remlampje kan zijn versleten remblokken.
en is je brandstofhoofdfilter al wel is vervangen.

Posted: Fri Dec 29, 2006 12:13 pm
by tieske turbo
Dutch wrote:edit: ff gemodereert enzo..
waarom?? omdat dit in de verkeerde afdeling van het forum stond.
bedankt dat je de reden er ff bij zet :-D