Page 1 of 1
gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Wed Oct 27, 2010 10:52 am
by Mosibfu
als ik mijn 93 ge start blijft het gaspedaal soms hangen, gelukkig op stationair en niet volgas.. het lijkt wel of deze klem zit, als ik dan eventjes wat harder duw "schiet" hij los, gevolgd door een mooie vroemmm
dit gebeurt ook als hij uitstaat, maar dat merk je natuurlijk nooit (wie geeft er nu gas als de auto uitstaat he).
opzich geen groot probleem, tijdens rijden etc werkt het pedaal 100% soepel (als hij eenmaal los is), alleen als ik hem savonds wegzet en pas uuuuren later (echt koud) weer ga rijden hangt ie..
iemand enig idee hoe dit op is te lossen, waar dit vandaan komt.. en sja of het normaal is..
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Wed Oct 27, 2010 11:48 am
by Erik
Klinkt als een gasklephuis dat vuil is.
Er staan hier op dit forum meerdere topics over.
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Wed Oct 27, 2010 4:09 pm
by Mosibfu
als het vies is kan het schoon, yay sleutelen

ja had al meer topics gelezen maar die omschrijving paste niet 100% dus ik denk ff vragen om te dubbelchecken ipv een 10 jaar oud topic omhoog te schoppen haha
ps mazda 626 GE hatchback, in kleur 6E (zilvergrijs) vol kleine deukjes etc. rijdt rond in breda en meld zich ff aan. altijd gesleuteld aan brommers maar heb nu 3 extra cilinders.. een hele zooi electronica en een computer dus ik vind het nog een beetje eng

zo eens ff een plaatje zoeken waar dat ding zit en hopen dat het goed komt.. ik kan het maar beter leren aangezien ik in een ander topic las dat dat zo elke 20/30000km kan gebeuren (zit nu op 95000)
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Wed Oct 27, 2010 6:52 pm
by M&M
Het is idd een vuil gasklephuis, maar er staan hier zelfs beschrijvingen op het forum
hou je te werk kan gaan, en dat topic is JONG
Zoek en gij zal vinden...hihihi
Groetjes M&M
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Wed Oct 27, 2010 7:20 pm
by M&M
Mosibfu wrote:alte dubbelchecken ipv een 10 jaar oud topic omhoog te schoppen haha
Ik moet het even zeggen, maar je doet bijna niet anders....
Groetjes M&M
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Thu Oct 28, 2010 8:02 am
by Crowbar
heb het bij aanschaf làten doen, ben nu bijna 60.000 verder, nergens last van.. (rij gas?)
Re: gaspedaal blijft hangen bij koud starten
Posted: Mon Nov 01, 2010 9:02 am
by Casejunkie
Mosibfu wrote:als het vies is kan het schoon, yay sleutelen

ja had al meer topics gelezen maar die omschrijving paste niet 100% dus ik denk ff vragen om te dubbelchecken ipv een 10 jaar oud topic omhoog te schoppen haha
ps mazda 626 GE hatchback, in kleur 6E (zilvergrijs) vol kleine deukjes etc. rijdt rond in breda en meld zich ff aan. altijd gesleuteld aan brommers maar heb nu 3 extra cilinders.. een hele zooi electronica en een computer dus ik vind het nog een beetje eng

zo eens ff een plaatje zoeken waar dat ding zit en hopen dat het goed komt.. ik kan het maar beter leren aangezien ik in een ander topic las dat dat zo elke 20/30000km kan gebeuren (zit nu op 95000)
Je probleem klinkt idd als een vuil gaskleppenhuis. Mocht het schoonmaken niet helpen kan je ook hem ff lichtjes opschuren met een fijne schuurkorrel
Welkom op het forum!
Stel je ff voor in de Lounge
Ik zal eens opletten of ik je in Breda zie rijden