Vol goede moed naar de APK, i.v.m. vacantie moest ik uitwijken naar een andere garage (een bandenspecialist)
Een telefoontje naar mijn werk met de mededeling dat het voor 520 euro wel even in orde zou komen (slik). Ze gingen er blijkbaar vanuit dat ze het zelf mochten repareren.
Wat bleek, alle remslangen zouden moeten worden vervangen en de remblokken voor. Voor de remblokken achter gold een advies.(bleek later overigens pas. )
Enfin, de auto opgehaald, onderdelen gekocht (imitatie) en uiteraard zelf aan de slag gegaan en wat schetst mijn verbazing?
Remblokken achter gemeten 6mm (nieuw is 8mm),hoezo advies? Voor gemeten 4mm (nieuw is 8mm) hoezo afkeur?
![mekker.. :mecker:](./images/smilies/icon_mecker.gif)
Op 3 van de 4 remslangen zaten inderdaad wat minuscule scheurtjes na het openbuigen van een binnenkant bocht. Nou ja, hier valt over te discussieren.
Mijn inziens erg streng beoordeeld en kunnen volgens mij nog wel een jaar of 5 mee.
Kosten :
Remblokken voor en achter: 127 euro
Remslangen 121 euro
Keuring 48,50 euro
totaal 296,50 euro
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Na de herkeuring (goedkeuring)krijgen ze van mij de volle laag en de recommandatie!
![mekker.. :mecker:](./images/smilies/icon_mecker.gif)
Mazda 626 hatchback 2.0I GLX '93