626GE Hatchback, 2.0i16v GLX

In dit forum kun je een post maken over een grote verandering die je aan je auto doet. Bijv. spoilersets of verlagen enz.
User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts: 519
Joined: Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Location: Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 »

Whoh, dat ziet er echt goed uit man. Je brengt me wel op ideeën hier. Doorgaan zo zou ik zeggen. :buig: :buig: :buig: :shock: :shock:
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Dankje :-D
Moet alleen kampen met een verschrikkelijke verflucht in de auto, maar die gaat vanzelf wel geleidelijk weg, vooral veel met ramen open rijden en niet de verwarming aan enzo (kan gelukkig weer een beetje met dit weer

En over dat doorgaan, volgt hier weer een update :D

Vandaag het hemeltje en de zonnekleppen en de stof onder het zitgedeelte van de achterbank gedaan:

Is toch best goed gelukt zo met de verfroller:
Image

Het lijstje:
Plastic delen kofferbak zwart spuiten GEDAAN
Hoedenplank zwart spuiten GEDAAN
Plastic om de tellers blauw spuiten GEDAAN
C stijlen zwart spuiten GEDAAN
Carkit herplaatsen GEDAAN
Vloerbedekking eerst met hogedrukspuit reinigen en daarna zwart spuiten GEDAAN
Deurpanelen grijze delen zwart spuiten GEDAAN
Hemel zwart spuiten GEDAAN
Zonnekleppen zwart spuiten GEDAAN
B-stijlen spuiten GEDAAN

Nog te doen:
Paar dingetjes afwerken (vernissen etc)
Alles terug in elkaar zetten.

Daarna:
Gordels achter anders bevestigen
Kofferbak helemaal overnieuw doen
User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts: 519
Joined: Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Location: Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 »

Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht om de hemel zwart te maken en dan de zonnekleppen mee te pikken. Maar ik ben bang dat ik de hemel niet meer goed terug gemonteerd krijg.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Ik kan het je binnenkort vertellen :-D Denk volgende week zaterdag dattie er weer terug ingaat
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Hey Edwin, bij mij was het geen probleem hoor!

Gewoon via de hatchklep er terug in duwen, en dan zat er bij mij achteraan in het midden een soort klem waar je hem in het dak klikt.

Voor de rest gewoon terug achter de rubbers stoppen, paar schroefjes erin en hij zit gewoon weer zoals eerst!
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Goed, weer eens een update:

Vandaag aan de installatie begonnen, die moest overnieuw.

Eerst een Dietz 1 farad powercap gekocht:
Image

De voorbereidingen:
Image


Tsja.. hij kwam helpen :P
Image


Hier begin je dan maar:
Image

Mn broer de bodemplaat aan het zagen:
Image

De opstelling:
Image

Versterkers onder de dubbele bodem:
Image

Zo zijn we vandaag geeindigd, toch een eind gekomen:
Image

Image
User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts: 519
Joined: Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Location: Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 »

Kijk het begin is er al. Nu nog afwerken en je hebt een mooie install.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Zo, vandaag best ver gekomen.

Morgen alleen nog de zijschotten maken, en dan kan de boel bekleed worden, plexi en neon erin en dan is hij show-klaar!

Foto's:

Image


Image


Image
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

je bent weer lekker bezig aka47
dat wordt vast heel mooi hoor
ben benieuwd om te horen en te zien
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
jp@mazda

Post by jp@mazda »

ziet er netjes uit, enkel 1 opmerking die kistjes lijken mij niet echt berekend kan dat kloppen, zo als ik jou was ff berekenen en dan 1 kist maken met meer liters en een tussenschot. blijf je uiteindelijk op het zelfde groote enkel meer liters
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts: 5035
Joined: Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: GT town

Post by Casejunkie »

een 12" subwoofer heeft maar 28 liter nodig in een gesloten kist dus dat is vrij klein. Gaat hij een bass poort gebruiken moet de kist idd veel groter zijn.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

die kisten zijn goed zo, daar is nix aan veranderd tov de vorige kofferbaklayout, had ik toen al berekend en nou gewoon een plaat ervoor gemaakt in feite zodat het 1 geheel lijkt. Gesloten kisten hoeven niet zo groot te zijn idd.

Overigens wel grappig, degene waarvan mn broertje die subs gekocht had had ze in kisten zitten met DE HELFT van de inhoud van deze :lol: echt veeeeeeeeel te klein, gaf echt crappy bas.

overigens hebben we (naja ik heb eigenlijk bijna alles gedaan :flippa: ) het vandaag afgewerkt met zijschotjes en de hoedeplankspeakers opgehoogd met ringen van mdf zodat ze die kist niet raken. ziet er erg netjes uit nou, mn broertje zal strax wel fotos posten ofzo. Nu alleen nog bekleden e.d.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Kisten zijn 28 liter per stuk ongeveer ja.

Foto's

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts: 5035
Joined: Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: GT town

Post by Casejunkie »

Ziet er netjes uit man! :buig:
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

Kan er niet meer bij nee, maarja, je weet maar nooit, als je zo wanhopig bent dat je wel moet, dan kan je gewoon 't een en ander eruit halen ofzo en dan kan je er wel bij.. wel zo handig dus (in het kader van: je weet maar nooit!)

poly is idd heel vet, maar veeeeeeeeeeeel werk!
Post Reply